MAGNUM FOTOĞRAFÇISI OLMAK İSTEYENLEREEEE



"KANAVA"

Konu ve Bağlamı uzun uzun anlatmak isterdim fakat, sizi başlıkla beraber fotoğraflarımı sunarak baş başa bırakıyorum. 

"KAÇ ZABITA GELİYOR"



Tontiş güler yüzlü bir Seyyar Teyzem, 
Beni öyle uzaktan çekim yaparken görünce "Yakına gel de öyle çek güzel kızım" dedi.
Çokta rahatsız etmeden çekiverdim bir kaç tane, arada da doğal olacak ya hani, sen bana bakma ben seni çekerim dedim, al al oldu yanakları.
Sonra da; "Bir bakayım nasıl çıkmış" deyince gülümsedim. 
"Fotoğrafları çıkartır veririm sana" deyince de "Yok kuzum dursun sende ne olacak, öğrencisin sen gerek yok dedi." 
Ne de güzel yürekli!
Kazancın bol olsun Al Yanaklı Teyzem!



Uşak'ın neredeyse bir çok caddesinde karşınıza çıkabilecek bilindik seyyarlardan! 
Kültürümüzü epey uzun bir dönemdir taşıyor desek yeri olur. 
Peki teknoloji seyyar satıcıya da vurdu mu dersiniz? İşler iyi gitmiyor sanki? 
Neyse ilkokul da ki boyacı arkadaşıma da buradan selam olsun diyeyim yeri gelmişken!



Asla nesli tükenmeyen bir başka seyyar daha!
Çakmak, ayak tabanlığı, tesbih gibi bir sürü ıvır zıvıra her daim ulaşabilirsiniz. Çünkü Tezgahtar Amcalar hep sokakta. Kimisi bunu artık dükkanlara mağaza içlerine kadar taşısa da, onlar geleneği koruma konusunda ısrarlı!
E Hadi bakalım! Uğurlar olsun mu?


Çekerken "haberin yokmuş!" gibi davran teyzem dedim, dedim de teyzem baya asil bir poz verdi. Havanı yesinler! 
Son dönemlerin en revaçta mesleği sanırım. Seyyar demek doğru mu bilemedim. Ama sokaktan para kazanıyorsa çokta tartışmaya gerek yok diyelim. 
Kartonlar da da iyi para var ha! 
Kolay gelsin Fotojenik Teyzem!


Ben öyle uzaktan sinsi sinsi fotoğrafını çekerken, "Gel bakim gel" dedi. Gülerek ki bir yandan da korkarak gittim yanına. Bakmayın sert duruşuna kestaneler kadar tatlı bir yüreği var. 
"Hadi beni de çekte dursun sende! Ama sesli şeyler çekme ha!" dedi.  
"Yok yok bende duracak, röportaj değil bu" diye ikna edip mahsulleriyle güzelce bir çekiverdim.
Üniversiteli öğrenciler düşün Amcamın yakasından! :D


Bütün seyyarcılar arasında bir Mustafa Amcamın adını öğrenebildim. Normalde yapacağım iş değil. Burada onlardan kestaneci, kuruyemişçi diye bahsetmekte pek tarzım da değil aslında. 
Bu da benim ayıbım olsun diyorum. Yine de yürekleri çok güzel. 
Mustafa Amcama whatsApptan fotoğrafları attım neyse ki :D
Sana da uğurlar olsun Mustafa Amca!



Aha yine yakalandım dediğim bir diğer Seyyar Satıcı Abim!
"Ne çekiyorsun sen bakim" deyince basit usulle "Ödev" deyip geçiverdim. Koca sırada bir onu çekiyor olmamın gururuyla, "başka da kimseyi çekme ha!" deyip gülüverdi.

Şu seyyar satıcılarımızın kıymetini bilemedik. 
Mağaza yetkililerine, müşteri temsilcilerine gönderme yapayım da tam olsun :D


E malum Uşak!
Hava oldukça soğuk! Simitçi de zaten sıkılmış, "Alacaksanız alın, almayacaksanız bu soğukta burada ne işim var" edasıyla arada bir arabayı bırakıp sağa sola gidiyordu. 
Belli işler iyi değil!
Adam haklı. Uşak'ta adım atsanız fırın var çünkü!
Sana da bol kazançlar Simitçi Kardeş!





TARİH;
25.01.2019

YER;
UŞAK

SAAT;
12.00-14.00 ARALARI

HAVA DURUMU;
°5

Yorumlar

Popüler Yayınlar